Welke strategie volg jij?

Welke strategie, gebruik jij om je doel te behalen? Heb je jouw doel wel helemaal duidelijk voor ogen?
Dat is waarschijnlijk de belangrijkste factor: “het doel”. Wanneer je jou doel duidelijk voor ogen hebt, is het behalen ervan een fluitje van een cent!

Het doel duidelijk formuleren is daarvan een van de vereisten. Het formuleren van het doel doen als volgt: Specifiek, Meetbaar, Acceptabel, Realistische en Tijdgebonden. Wanneer je het doel stelt moet je het dan ook voor ogen hebben, en duidelijk hebben wat het allemaal inhoudt. Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een baan, en je kunt daar beginnen, als je een bepaalde opleiding volgt, dan heb je jouw doel exact voor ogen.

Je gaat naar de aanbieder van de opleiding, je informeert hoe lang de opleiding duurt, wat de kosten zijn van de opleiding, wat de vereisten zijn van de vooropleiding, en wanneer deze begint. De opleiding voor lasser duurt 2 maanden, hij leidt je op voor niveau 1, voldoende voor de functie bij het bedrijf wat jij op het oog hebt, en begint binnenkort, zodat je op tijd klaar bent, om de functie bij het bedrijf in te kunnen vullen, over 2 maanden.

Je kunt het zien als jou missie, zodat je bepaald dat je over 2 maanden die opleiding afgerond wil hebben, om in jouw nieuwe functie bij dat bedrijf te beginnen.

  • duidelijk geformuleerd
  • aansluitend op de markt
  • de behoefte van het bedrijf als uitgangspunt
  • gebaseerd op de specifieke competenties
  • motiverend

Waarden

Heb je jouw doel duidelijk voor ogen, dan is het zaak onderzoek naar de waarden waar de organisatie voor staat, en of die overeen komen met de waarden waar jij voor staat. Sta je beide voor verschillende waarden, dan is de samenwerking geen lang leven beschoren.

Is de organisatie waar je gaat werken, gespecialiseerd in het lassen van hokken voor nertsen, en ben jij een voorvechter van de rechten van dieren, dan kan er wellicht een conflict ontstaan. Misschien niet in het begin, maar wanneer jij een demonstratie organiseert, waardoor een wetgeving wordt gewijzigd, met financiƫle gevolgen voor de organisatie, kan dat zomaar leiden tot een arbeidsconflict.

Gedragsnormen

De gedragsnormen binnen de organisatie, die het beleid vormen voor het dagelijks gedrag dat ten grondslag ligt aan de waarden en de strategie. Er kan een eigenaar zijn die sterk gelovig is, en deze waarden nastreeft in zijn bedrijfsvoering. Wanneer je daar niets mee hebt, kan die tot wrijving leiden.

Jouw Strategie

Deze voorgaande stappen scheppen duidelijkheid in jouw strategie, en het pad dat je gaat volgen naar jouw doel.
Het zal zo veel eenvoudiger worden op je doel te behalen, binnen de door jou gestelde termijn.

Heb jij je doel nog niet concreet voor ogen, of je doelgroep nog niet bepaald, dan help ik je daar graag bij.
Je kunt dan je gegevens achterlaten, dan neem ik zo spoedig mogelijk contact met je op.
Stel hier je vraag

 

Dit is het fysieke adres van de organisatie, de winkel betreft een online omgeving. Contact bij voorkeur via info@rdom.nl Sluiten

UA-79587611-1