Had ik maar…

Hoe vaak heb je gezegd; had ik vroeger maar een vak geleerd? Had je toen een andere keuze gemaakt, dan had je leven er nu waarschijnlijk anders uitgezien. Maar hoe wist je de mogelijkheden in die tijd? Welke mogelijkheden zijn er nu?

Om dit goed te kunnen beoordelen, dien je onderzoek uit te voeren, zodat je de juiste beslissing kunt maken, naar jouw uit eindelijke doel. Je moet dan wel een aantal mogelijkheden naast elkaar zetten, om te kunnen beoordelen welke de beste mogelijkheden biedt. Dit kan bijvoorbeeld door een benchmark analyse. Dit in over het algemeen om organisatie te vergelijken, op hetgeen ze te bieden hebben, maar kan uiteraard ook worden ingezet, om mogelijkheden voor jezelf te vergelijken.

Er bieden zich dan goede kansen om als ondernemer, je ideeën en wensen in de markt te zetten, echter dat kan nog wel eens op verzet stuiten…

Opmerkingen van ondernemers

De ondernemers, en vooral beginnend ondernemers die gaan voor de grote beslissing, die een flinke kostenpost met zich meebrengen, zullen dus altijd eerst overleggen met hun partner. Dus ook als je plannen hebt om voor jezelf te beginnen.

Dit is vaak een sprong in het diepe, waarbij je een bepaalde zekerheid, die werken voor een werkgever biedt, te stoppen. Je werkzaamheden gaan dan direct door je klanten worden omgezet in financiële middelen.

Dit levert nogal eens wrijving op in het thuisfront, waar er een zeker vertrouwen is tussen de partners, en er begrip wordt verwacht. Het financiële deel, blijft echter toch altijd gevoelig.
De ondernemer is zelf vaak zoekende naar een perfect ontwerp van zijn idee, en kan nog niet altijd goed verwoorden waar het einddoel naartoe gaat leiden.

Deze twijfel kan in het ergste geval zelfs leiden tot scheiding, waarbij eerst veel stress ontstaat, maar later door het wegvallen van de spanningen, toch ook een vorm van rust.

Om de onrust in je relatie te voorkomen, is het belangrijk duidelijk te zijn, en duidelijk te verwoorden wat je van plan bent. Deze duidelijkheid gaat niet alleen je partner gerust stellen, maar stelt je ook in staat exact te vertellen aan je klanten van je te bieden hebt!

Vertel jouw Missie

Ik ben de ondernemer die mensen een programma wil bieden die ze (markt)onderzoeksmethoden biedt, waardoor ze de inzichten krijgen die ze nodig hebben, om succesvol te kunnen ondernemen.

Dit ondermeer door het duidelijk hebben van hun missie, zodat ze dit kunnen vertalen naar hun thuisfront, naar de bank in het geval dat er een financiële ondersteuning nodig is, en niet te vergeten naar hun klanten.

Het benoemen van de missie omvat een aantal elementen, het doel, de waarden, de gedragsnormen en de strategie hoe dat je het gaat behalen. Mijn doel is het bieden van kennis aan ondernemers, door (markt)analyses, waarmee zij duidelijk kunnen zien hoe zij hun doel gaan bereiken.

Je hebt een aantal gedragsnormen voor jezelf bepaald, door ervaringen uit het verleden, en uiteraard uit het heden, in de omgang met je nabije omgeving, en de wettelijke bepalingen die zijn opgelegd van buitenaf. Hiermee rekening houdend ben ik persoonlijk overtuigd van het motto; maak waar wat je beloofd!

Het is mijn doel, om zoveel mogelijk ondernemers te helpen, om duidelijkheid te krijgen in de marktomgeving en alle factoren die belangrijk zijn, om succesvol te kunnen ondernemen.

Heb jij nog vragen over de missie, of andere vragen wanneer je een onderneming wil starten, houd dan deze website in de gaten.

Heb je nu direct al vragen? Stuur deze dan naar info@rdom.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Call Now Button
UA-79587611-1