Hoe maak jij gebruik van Google?

Google jouw zoekmachine

Zoekt en gij zult vinden, is een oud gezegde wat nog steeds van toepassing is. Het zoeken op zich is natuurlijk in de jaren wel aanzienlijk veranderd. Waar we vroeger de wijde wereld in gingen, om ons gewenste product te vinden, hebben we nu een scherm voor ons, waar we tekst in kunnen geven in de zoekmachine, welke het voor ons opzoekt. Google is in veel gevallen een goede vriend die ons op onze wenken bediend.

Google of Googelina, zoals een goede bekende van mij de zoekmachine noemt, betiteld “haar” als een vriendin die er altijd is als je haar nodig hebt; in zijn geval in de combinatie met Maps, die hem feilloos de weg wees naar zijn bestemming.

Google kan dit echter niet zomaar, er dient een correcte vraagstelling aan vooraf te gaan, zodat Google weet wat je zoekt.

Zoek je bijvoorbeeld een telefoonnummer, dan kun je paul intypen, maar dan krijg je of niets, of heel erg veel, maar niet het specifieke telefoonnummer van mij. Je hebt onder andere nog een achternaam nodig. In veel gevallen genoeg, tenzij iemand Jansen heet van achteren…
Dan heb je een uitdaging, zoals dat heet. Dan zul je nog meer gegevens nodig hebben, zoals de woonplaats, en de straat en het huisnummer. Met deze gegevens kun je juiste telefoonnummer vinden.

Onze vriend Google werkt hetzelfde; er dienen een aantal variabelen te worden ingegeven, zodat Google daar een passend antwoord op kan vinden. Enige onderzoek is gewenst om Google effectief te kunnen laten functioneren.

Zo vind Google jouw doelgroep

Zo werkt het zoeken naar je Doelgroep ook. Google kan jouw doelgroep vinden, als je de variabelen invoert waar jouw doelgroep aan dient te voldoen. Dit kan zijn de woonplaats, zodat ze niet ver hoeven te reizen naar het vestigingsadres van je organisatie, of de demografische factoren, als jouw product zich op een bepaalde leeftijdsgroep richt.

Als je adverteert via Google ads, is het ook wel erg makkeljk, als weet dat jouw doelgroep gebruik maakt van internet…

De probleemstelling is de eerste stap uit het marktonderzoeksplan, die je vraagstelling voor Google een stuk duidelijker maakt, en jouw effectief op zoek brengt naar een oplossing voor jouw vraag (of probleem).

Wil jij deze gratis ontvangen ga dan naar De Probleemstelling

Scroll naar boven