Ben jij nog Onbekend?
Als beginnend ondernemer geniet je nog geen bekendheid, en als je iets post wordt het nauwelijks gelezen. Je E-maillijst een van de belangrijkste factoren in de marketing van je producten en diensten, laat nog een beperkt aantal deelnemers zien, waarvan de waarde nog gelijk staat aan een pakje boter in de zon…
Er dient dus iets te gebeuren, en wel NU!
Heb jij je hele organisatie op orde maar ben jij nog onbekend? Dan wordt het tijd dat je zichtbaar wordt voor je toekomstige klanten!
Je hebt hier legio mogelijkheden voor, in de vorm van de diverse sociale media. Je kunt de omschrijving van je activiteiten, vormgeven in content, afbeeldingen en filmpjes, en deze delen via bijvoorbeeld Facebook.
het is echter van belang dat je meerdere kanalen gebruikt, zodat je jou doelgroep bereikt. Sommige mensen maken inderdaad gebruik van Facebook, maar anderen juist van Twitter. Ben je meer visueel ingesteld en kijk je het liefst afbeeldingen en foto’s dan kom je snel bij Pinterest. Instagram is weer meer gericht op het delen van filmpjes, samen met Youtube natuurlijk, waar enorm veel gedeeld wordt, filmpjes wordt daarbij ook goed geindexeerd door Google, waardoor je snel minder onbekend wordt.
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je kijkers doorgeleid kunnen worden naar een website, waar de bezoekers meer inspiratie opdoen, en uiteindelijk tot actie kunnen overgaan. Ook hier zijn weer legio mogelijkheden om een website te ontwikkelen.
Het is wel makkelijk als je klanten je weer terug willen vinden, dat ze Google hiervoor kunnen raadplegen en weer terug kunnen vinden.Er zijn op dit moment allerlei aanbieders waar websites kunne worden ontwikkeld, maar waar door de opmaak van het systeem de paginas niet worden geindexeerd in Google. Hardstikke leuk natuurlijk, zo’n online visite kaartje, echter je blijft dan nog steeds onbekend! Ik maak persoonlijk gebruik van WordPress, waar met de plugins alle functionaliteiten geregeld kunnen worden, en het geheel goed geindexeerd wordt door de belangrijkste zoekmachine Google.
Het is hierbij van belang dat je duidelijk voor ogen hebt, wie je doelgroep is, en waar deze zich bevind. Gebruik dan de sociale kanalen waar jouw doelgroep gebruik van maakt, en deel hier je content.
Je kunt daarbij ook diverse kanalen met elkaar koppelen, zodat je de content gedeeld op Facebook, ook meteen zichtbaar wordt op bijvoorbeeld Twitter. Op deze manier gaat je bekendheid met grote stappen vooruit!
Wil jij afscheid nemen van je onbekend heid, en direct stappen ondernemen naar de status van bekende Nederlander,
ga dan naar het Promotie Cheatsheet, waarmee je direct de stappen in de praktijk kunt brengen!