
Hoe research je voorsprong oplevert ten opzichte van je concurrentie

Hoe je de noodzakelijke informatie te weten komt van je klanten en je concurrentie

Research in een noodzaak om de wensen van klanten te kunnen achterhalen, en of er concurrenten actief zijn in de markt die jij wil betreden, en welke acties zij inzetten met welke prijzen. Na onderzoek heb jij deze kennis, welke jou een voorsprong biedt op jouw concurrenten op de markt.
[/text_block]

[op_liveeditor_element][text_block]De klantvraag en de concurrentie vormen belangrijke factoren bij het aanbieden van een product of dienst op de markt, maar ook de bedrijfstak waarin jij en je concurrenten actief zijn, en hoe de communicatie verloopt. Dit zijn slechts enkele vragen die beantwoord worden, wanneer je gebruik maakt van het Research Programma. Het Research Programma zorgt ervoor dat jij op de hoogte bent van alle ins en out in de markt die jij bedient, of wellicht wil gaan betreden.
Zelfs al heb je een idee om te starten met een onderneming, krijg je met het Research Programma de mogelijkheden, maar ook het slechte nieuws, als het door jouw gekozen marktsegment al overvol is met gelijkwaardige producten of diensten. Je kunt dan tijdig inspelen door een ander segment te kiezen, of wellicht je product of dienst aan te passen, zodat je onderscheidend vermogen creëert.[/text_block][/op_liveeditor_element]
[op_liveeditor_elements][/op_liveeditor_elements]


Na gebruik van het Research Programma weet jij:
[/text_block]


- Wat de wensen van je klanten zijn
- Wie je concurrenten zijn?
- Wat je concurrenten aanbieden, en welke prijzen zij hanteren
- Waar jij jouw product het beste kunt aanbieden, in welk segment van de markt
- Waar jouw doelgroep actief is
- Hoe je jouw communicatie stuurt via de kanalen die jouw doelgroep gebruikt
- Hoe je jouw aanbod perfect passend kunt maken aan de wensen van jouw klant