Brief aan Doelgroep

Wat schrijf jij in jouw nieuwsbrief voor jouw doelgroep?

De nieuwsbrief, voor de één de gehate inboxvulling, voor de andere een aangename afwisseling tussen de zakelijke e-mails. Voor velen is het dan ook een weg-klik-handeling, omdat bij voorbaat al vaststaat dat het niet interessant is. Maar wanneer is het dan wel interessant?

Een nieuwsbrief dient de informatie te bevatten waar de lezer, op dat moment naar op zoek is, en dient ook nog prettig leesbaar te zijn, zodat de hij of zij binnen korte tijd de informatie tot zich kan nemen. De informatie moet bestaan uit content die de lezer aan het denken zet, en aanzet tot actie.

Bijvoorbeeld:
Een lezer is geïnteresseerd in zichtbaarheid via de sociale media, en heeft zich “geabonneerd”op de nieuwsbrief over online media.
Deze zal zich aangesproken voelen, wanneer zich een mogelijkheid voordoet om een online-workshop te volgen over de mogelijkheden van Facebook.

Vergroot je bereik door inzet van Facebook
Het populaire plaform Facebook met miljoenen gebruikers, biedt nu de mogelijkheid om op een eenvoudige wijze je bereik te vergroten. Het kijkt via een algoritme naar de eigenschappen van je volgers, en bepaald vervolgens wie er in je omgeving nog meer dergelijke eigenschappen bezitten….

Zijn jouw volgers ook jouw doelgroep?

Maar zijn jouw volgers op Faceboek jouw doelgroep? Het klinkt heel aanlokkelijk, net als het kopen van leads voor een schijntje, maar wie is jouw doelgroep? Om te bepalen wie je doelgroep is dien je onderzoek te doen naar jouw doelgroep, om te kunnen bepalen aan welke eigenschappen zij voldoen.

Blond haar, blauwe ogen, 1,75 lang…mooi, houdt van Bloemschikken. Of diegene geïnteresseerd is in mijn product, alleen wanneer deze bloemschikken als verdienmodel inzet. Mijn doelgroep moet ik dan ook niet zoeken bij de contact advertenties, maar meer in de zakelijke hoek, waar men geïnteresseerd is in de wensen van de klant.

Onderzoek naar jouw klant geeft jouw de richting waar je jouw klant kunt vinden, en welke interesses deze heeft. Ontdek je dat jouw klant een specifiek probleem heeft, waar jij met jou product haarfijn op in kunt spelen, dan heb je een match! De kans is dan erg groot, dat als je een aantrekkelijk aanbod doet, deze hierop ingaat.

Doe jij al onderzoek? Voor meer informatie ga je naar Wat wil jou Doelgroep?

Geef een reactie